מאוורר שנולד בבית המלאכה
הדרך שעשתה אלקטרוסטאר ביותר משבעת העשורים מיום הקמתה מושפעת במידה רבה ממייסדה, בצלאל גורלי. בשנת 1946 הצליח גורלי לייבא מכשיר גליוטינה. בבית המלאכה הקטן בבעלותו שביפו, הוא השתמש במכשיר לצורך חיתוך פחים.
באחד הימים הובא לבית המלאכה של גורלי מאוורר רצפה מתוצרת אמריקאית. הוא פירק את המאוורר לגורמים, והחליט ליצור מוצר בתוצרת מקומית. בעזרת מרכיבים משלימים מבעלי מלאכה מהאזור, הוא פיתח את אב הטיפוס הראשון של המאוורר. כך, בשנת 1950, בית המלאכה הקטן הפך למפעל שהגדיל את תפוקתו עם הזמן. “רצפת אולם התצוגה שלנו היא רצפת המפעל מאותם ימים”, מספרים בחברה, ומציינים כי העניין הרב שעורר הפיתוח הישראלי של האב המייסד הוביל גם לגידול בביקוש ובהתאם התרחב הייצור לכ-300 מאוורים ביום. לדברי הבעלים, הרחבת הפעילות נמשכת מאז, כשבשנות ה־70 הוכרה אלקטרוסטאר כאחת מבין שלוש חברות ישראליות שפרצו את גבולות הייצור. בנוסף, בשנת 1988 זכתה החברה לאות הצטיינות על ייצור.
למרות הצמיחה והיקף הפעילות הרחב, החברה, שנמצאת בבעלות פרטית, שומרת על צביון משפחתי. “האנשים שעובדים איתנו מלווים אותנו שנים רבות, וכל אחד מהם הוא חלק מ’משפחת סטאר'”, אומרת גורלי, נכדתו של מייסד החברה. “יש פה עבודת צוות, כשכל אחת ואחד תורמים את חלקם למטרה המרכזית: לתת ללקוחות שלנו את פתרונות האוורר הטובים ביותר לצד רמת שירות גבוהה. הגישה הזו באה לידי ביטוי בפיתוח שרואה לנגד עיניו את לקוחות הקצה ומייצר את הפתרון המדויק; ועד לשירות הלקוחות שלנו שזמין בטלפון או בהודעות וואטסאפ לכל בעיה טכנית שעולה מצד הלקוחות”.
היסטוריה של חדשנות
אחד היתרונות המרכזיים שמבקשת להבליט חברת סטאר הוא החיסכון בצריכת החשמל בעקבות השימוש במאווררי תקרה. קמפיין מרכזי שהובילה החברה בעבר מתמקד בעלויות צריכת החשמל – רק 10 אגורות ללילה. “נושא צריכת החשמל הוא אמנם כלכלי ואישי, אך גם בעל משמעות סביבתית”, אומרת גורלי. “מעבר לזה שהמאווררים יוצרים תנועת אוויר נעימה לשוהים בחללים סגורים וגם בחוץ, הם למעשה שומרים על איכויות האוויר כפי שהן, ומסייעים רק בעוצמה ובתנועה, שנמצאות בשליטתנו. הם גם מסייעים לתחלופת האוויר במקומות סגורים”. בחברה מסבירים כי את היתרונות הטמונים במאווררי התקרה מבינים גם הצרכנים. לדברי גורלי, בשנת 2020 ערכה החברה סקר שממנו עלה כי הקהל מודע לפתרונות שמעניקים מאווררי התקרה, וכי מותג סטאר מוכר לציבור הישראלי ומזוהה עם הצלחה וישראליות.
“אנחנו מחבקים את ההיסטוריה שלנו, לצד מבט קדימה וצורך בהתחדשות שמלווה את החברה עוד מראשית ימיה”, אומרים בחברה. “סטאר היא חברה מתקדמת בפיתוח מאווררי תקרה בארץ. הדגש שלנו הוא על חדשנות ומצוינות בכל היבט – טכנולוגיה, עיצוב ושירות הלקוחות. אלה למעשה שלושת הפרמטרים המרכזיים שעליהם מתבסס מותג, ואנחנו מחזקים את היסודות האלה בכל אחת מהפעולות שלנו בכל יום ויום. אנחנו חותרים להמשיך ולשמור על מקומנו הגבוה בזירת פתרונות בתחום האוורור בארץ ובעולם”.
בחודש הקרוב תצא סטאר עם קמפיין בכל המדיות עם המסר: “אין תקרה בלי סטאר, מאוור תקרה סטאר – זה נעים”. גורלי מציינת כי בכך, “תמשיך החברה לחזק את תפיסת המותג ומיצובו כמותג מוביל בישראל זה שנים רבות עם יותר מ-5 מיליון צרכנים, שרכשו או רוכשים מחברת סטאר לפחות מאוורר תקרה אחד”.